გაკვეთილის გეგმა -1
საგანი: ქიმია
სწავლების საფეხური /კლასი: საშუალო / 10- კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 26 მოსწავლე ( მათშორის ერთი სსსმ)
გაკვეთილის თემა: ელემენტი -გოგირდი
კავშირი ესგ:
ქიმ.X.12.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ახასიათებს ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს;
· მსჯელობს ელემენტების ალოტროპიულ ფორმებზე;
· აკავშირებს ელემენტების ფიზიკურ და მნიშვნელოვან ქიმიურ თვისებებს მათ გამოყენებასთან;
მსჯელობს ქიმიური ელემენტების როლსა და გამოყენებაზე ყოფა-ცხოვრებასა და წარმოებაში;
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
|
1
|
წინარე ცოდნის აქტუალიზაცია
|
გონებრივი იერიში
|
მთლ კლასთან
|
დაფა
ცარსცი
|
5 წთ
|
2
|
ისტ-კაბინეტში მოსწავლეები ნაწილდებია წყვილებში, მაგიდაზე მათ ხვდებათ ცხრილი (დანართი 1) რომელიც უნდა შეავსონ, მასწავლებელი აძლლევს შესაბამის მითითება: სამუშაო თემა გოგირდია უნადა მოიძიონ ინფორმაცია გოგირდზე და შესაბამისი გრაფები შეავსონ (ამოწერონ) სსსმ მოსწავლეც ზის წყვილში ერთერთ მოსწავლესთან მას შეუძლია კომპიუტერით მუშაობა.
|
ინფორმაციის მოძიება / დახარისხება
|
წყვილები
|
კომპიუტერები ქსელში ჩართული
პროექტორი, დინამიკი
|
20 წთ
|
3
|
მოსწავლეთა ნამუშევრების შესამოწმებლად მასწავლებელი
სთხოვს წყვილებს გაცვალონ სამუშაო ფურცლები და შეიტანონ კორექტირება საჭიროების შმთხვევაში.
|
თანამშრომლობა
მონეცემთა ანალიზი
|
წყვილებში
|
საწერი კალამი
ფურცლები
|
10 წთ
|
4
|
მოწავეთა ერთერთი წყვილი (შემთხვევითობის
პრინციპით შერჩეული) ახორციელებს ნამუშევრის პრეზენტაციას ფორმატზე (ფლივჩატზე)
|
მოსწავლეთა ნამუშევრების
შერჩევითი პრეზენტაცია,
|
წყვილებში
|
ფლივჩატი-2 ც
ფერადი მარკერები
|
5-წთ
|
5
|
თემის შეჯამების მიზნით მასწავლებელი ელექტრონულად ავსებიებს ბარათებს და სთხოვს შევსებული ფომები გადაუგზავნონ ელექტრონულ ფოსტაზე.
(დანართი 2)
|
შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
ქსელში ჩართული კომპიუტერები
|
5 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეები დაახასიათებენ გოგირდს ფიზიკურ და ქიმიური თვისებების მიხედვით, ჩამოთვლიან მის ალოტროპიებს და იმსჯელებენ გოგირდის გამოყენებაზე.
შეფასება:
შეფასება:
გაკვეთილის გეგმა № 2
საგანი: ქიმია
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო / 8- კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 28 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა:
ატომი და იონი
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ შეადარონ ერთმანეთს ატომი და
იონი, იმსჯელონ მათშორის თვისებრივ განსხვავებზე, ელექტრონუმი ფორმულის საშუალებით
ისაუბრონ ელემენტის რაობაზე.
კავშირი ესგ:
ქიმ.VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა თვისებების დაკავშირება ატომის ელექტრონულ აღნაგობასთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- ადგენს სქემას და ადარებს ერთმანეთს ელემენტის ატომსა და იონს, მსჯელობს მათ შორის თვისებრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს;
- ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე პოულობს ელემენტს პერიოდულ სისტემაში, გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ, ასაბუთებს თავის ვარაუდს.
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
|
1
|
წინარე ცოდნის აქტუალიზაცია
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაიხსენონ წყალბადის ატომის შედგენილობა და იმსჯელონ
, გამოთქვან ვარაუდი , რა მოხდება
თუ
ა)
წყალბადის ატომს ჩამოვაცილებთ ერთ ელექტრონს? ბ)
წყალბადის ატომი მიიერთებს ერთ ელექტრონს?
|
გონებრივი იერიში
|
მთლ კლასთან
|
პოსტერი ატომის აღნაგობის.
|
5 წთ
|
2
|
მასწავლებელი პროექტორის მეშვეობით სთავაზობს
თვალსაჩინოებას თუ როგორ ხდება ატპომის იონად გარდაქმნა.
|
დემონსტრირება
(ნიმუშის შექმნა)
|
მთელ კლასთან
|
ქსელში ჩართული კომპიუტერი პროექტორი
|
10 წთ
|
3
|
მასწავლებელი სთავაზობს ჯგუფებში
განიხილონ ელემენტების ( ნატრიუმის, მაგნიუმის, ნახშირბადის , აზოტის, ფოსფორის , გოგირდის) ატომის აღნაგობა და წარმოქმნან მისგან დადებითი და უარყოფითი იონები. (ასეთის შესაძლებლობის
შემთხვევაში) მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ივარაუდონ თუ როგორ იცვლება ამ პროცესის დროს იონის რადიუსი. (თითეულ ჯგუფს აქვს
განსხვავებული ელემენტი)
გააკეთონ
შესაბამისი ჩანაწერები ფორმატზე.
|
სიღრმისეული წვდომა
|
მუშაობა ჯგუფებში
|
ქსელში ჩართული 6 კომპიუტერი კომპიუტერი (ასევე შესაძლებელი პროგრამის
წინასწარ გადმოტვირთვა)
|
10 წთ
|
4
|
ჯგუფის მიერ შესრულებული
სამუშაოს პრეზენტაცია.
|
პრეზენტაცია
შესრულებული სამუშაოს უკუკავშირი
|
მთელ კლასთან
|
ფლივჩატები 6 ცალი, ფერადი მარკერები, წებოვანი ბარათები
|
10 წ
|
5
|
თემის შეჯამების მიზნით მოსწავლეები ზეპირ
სიტყვიერად გადმოცემენ გაკვეთილზე შეძენილ ინფორმაციას.
|
მიღებული ცოდნის გამთლიანება
|
მთელ კლასთან
|
წინასწარ შექმნილი სქემები.
|
7 წთ
|
6
|
თემის შეჯამება,
შეფასება
|
მოსწავლეებ შეფასდებიან ჩართულობის
და ჯგუფურ მუშაობაში დავალების შესრულების მიხედვით. როგორც განმსაზღვრელი ასევე
განმავითარებელი კომენტარებით.
|
ინდვიდუალური,
ჯგუფებში
|
3 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეები შეადარებენ ერთი და იმავე
ელემენტის ატომს და იონს, ისაუბრებენ მათშორის არსებულ განსხვავებებზე, მოიყვანენე
შსაბამის მაგალითებს.
Комментариев нет:
Отправить комментарий